wtorek, 31 maja 2011

Skądże mi to [szczęście], że oto sama Matka Pana mojego przychodzi do mnie? (Łk.1,43)

Święto Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny

Ain Karim
"Maryja wybrała się w tym czasie i wyruszyła z pośpiechem w góry do pewnego miasta w [pokoleniu] Judy." (Łk. 1,39)
Magnificat (Ain Karim)
"Weszła do domu Zachariasza i pozdrowiła Elżbietę. A gdy pozdrowienie Maryi usłyszała Elżbieta, poruszyło się dziecię w jej łonie, ona zaś, napełniona Duchem Świętym, zawołała w uniesieniu wielkim:  Jesteś błogosławiona wśród niewiast, błogosławiony także owoc Twojego łona. Skądże mi to [szczęście], że oto sama Matka Pana mojego przychodzi do mnie? Gdy tylko zabrzmiał w uszach moich głos Twojego pozdrowienia, poruszyło się radośnie dziecię w moim łonie. O błogosławiona jesteś, za to zes uwierzyła w spełnienie wszystkiego, co Pan Ci powiedział.

A Maryja odrzekła:

Wielbi dusza moja Pana,... (Łk 1,40-46)