piątek, 23 marca 2012

Grekokatolickie siostry zakonne z Ukrainy w Medziugorju


Data: 19.03.2012
W dniach od 10 do 15 marca 2012 roku w Medziugorju po raz pierwszy przebywała grupa 64  grekokatolickich sióstr zakonnych z 14 zakonów Ukrainy. Organizatorem tej pielgrzymki  był Ojciec Petro Kobalj, który regularnie uczestniczy w Rekolekcjach Kapłańskich. "Siostry zapragnęły przybyć do Medziugorja, aby świadczyć o tym miejscu na Ukrainie, ponieważ wiele z nich pracuje w dziele miłosierdzia. Pragną nauczyć się modlitwy i przenieść to doświadczenie do klasztorów, w których prowadzą swoją działalność. W Medziugorju zobaczyły co znaczy żywy kościół" - powiedział o.Petro. O swoim doświadczeniu z Medziugorja i o swoich zakonach opowiadały s. Maria, s.Ljubomira, s.Tadeja i s. Nazarija. S.Maria z Zakonu św. Józefa, powiedziała nam, że brak jej słów, aby opisać swoje przeżycia  w Medziugorju: "Myślę, że to co się wydarzyło było cudem. Przed przyjazdem do Medziugorja miałam silne bóle kręgosłupa. Lekarze uczynili wszystko co mogli. Siostra, która mieszka ze mną dodawała mi otuchy i mówiła, że wszystko będzie w porządku i żebyśmy pojechały do Medziugorja. Powiedziałam jej, że nie mogę nawet chodzić, a co dopiero podróżować. Podczas drogi odczuwałam bóle, ale dzięki Bożej pomocy dojechałam do Medziugorja." Mówi, że doznała wielkiego cudu, ponieważ nawet udało jej się wspiąć na Križevac. S.Ljubomira z zakonu Służebniczek Niepokalanej Maryi Panny poświadczyła, że dzięki Medziugorju mają jedną grupę modlitewną. "Jestem szczególnie wdzięczna Królowej Pokoju, gdyż głęboko odczułam Jej obecność, przywróciła  pokój w moim sercu" - dodała s. Ljubomira.
źródło: Parafia Medziugorje
PS Tłumaczenie z języka chorwackiego. Dziękuję