piątek, 18 listopada 2011

Spotkania w Medziugorju

Dziennikarze Radia „Mir” Medziugorje w swoich emisjach regularnie goszczą medziugorskich pielgrzymów. A oto niektórzy z nich: Davor Terzić, wokalista z Rovinja przebywał w Medziugorju z żoną Desną. Davor już od dawna jest obecny na chorwackiej scenie muzycznej i uczestniczył prawie na wszystkich festiwalach muzyki duchowej (Uskrs Fest, Marija Fest, Krapina Fest i Frama Fest…) „Byliśmy na pielgrzymce w Maryi Bistricy, pielgrzymowaliśmy do Vepricia, a teraz jesteśmy w Medziugorju siódmy, albo ósmy raz. Co roku udaje nam się znaleźć czas dla siebie. Nasza praca jest związana z muzyką i z tego żyjemy. Przychodzimy, aby podziękować Bogu za wszystko czym nas obdarzył w tym roku. Czujemy się tutaj spełnieni”, mówią małżonkowie Terzić. Fundacja „Słyszę, wierzę, widzę” z Zagrzebia zorganizowała studyjny wyjazd i pielgrzymkę dla niepełnosprawnej młodzieży i studentów. Podczas pobytu w Medziugorju odwiedzili miejsca modlitwy i uczestniczyli w programie modlitewno-liturgicznym. Niewidoma studentka z miejscowości Prolog, Martina Belić, podkreśliła, że dla niej największym wyzwaniem było wspinanie się na Podbrdo, miejsce objawień. „To jest dla mnie zawsze piękne doświadczenie. Choć ono wymaga ode mnie wysiłku fizycznego, ale odczuwam pewien duchowy pokój, czuję, że ja też coś od siebie ofiaruję! „
  
Gościem rozgłośni był również 41-letni Andrea Bianco, pielgrzym z miasta Bolzano, leżącego na północy Italii i podzielił się z nami swoją historią życia. Jako student drugiego roku przeżył ciężki wypadek, podczas którego utracił wzrok. Wierzy, że pozostał przy życiu dzięki Miłosierdziu Bożemu. Jest żonaty, ma czworo dzieci. Razem z żoną wyrabia różańce, którymi obdarowuje pielgrzymów, a od lat wspólnie z przyjaciółmi organizuje pielgrzymki do Medziugorja. „W młodości moje życie nie różniło się od ogólnie przyjętego stylu życia moich rówieśników. Miałem wszystko, dziewczyny, pieniądze, studia. Nie myślałem o życiu duchowym. Ważne były rozrywki. I oto nagle, moje życie całkiem się zmieniło. Pewnego dnia, kiedy wracałem z wakacji z moją dziewczyną Laurą, wyprzedzałem samochód ciężarowy, który w nas uderzył i odrzucił na drzewo. Mojej dziewczynie nic się nie stało, ja natomiast mocno ucierpiałem. Zostałem przewieziony helikopterem do szpitala w Bolzano. Ponieważ stało się to w Wielki Czwartek, brakowało w szpitalu personelu. Przetransportowano mnie więc do szpitala w Weronie gdzie poddano mnie operacji. Opiekował się mną pewien młody lekarz, który niedawno stracił brata w wypadku samochodowym. On mnie operował. Byłem nieprzytomny przez 20 dni. Wskutek wylewu krwi, nerwy oczne zostały zgniecione i utraciłem wzrok.” Potem rozpoczęły się kolejne badania i wędrowanie po szpitalach. Wtedy poczułem głęboką potrzebę skorzystania z Sakramentu Pojednania. Wtedy też przyjąłem Sakrament Bierzmowania, którego dotąd nie przyjąłem. Po upływie trzech lat ożeniłem się z Laurą. Andrea mówił o tym, że przez lata słuchał opowieści o Medziugorju, pozytywnych i negatywnych. Po raz pierwszy pielgrzymował w roku 1998, a potem przyszły owoce: „Tutaj doświadczamy nieba, doznając bezgranicznego miłosierdzia naszej Matki. Z Medziugorja wracamy odrodzeni, odnowieni, inni, gotowi ponownie udać się do tego miejsca łaski” - mówi w swoim świadectwie Andrea, który od tamtego czasu przyjeżdża do Medziugorja dwa razy do roku.
  
Swoim świadectwem podzielił się również z nami o. Loky Flanagan, z Irlandii, misjonarz pracujący w Afryce, w Malawi. Do Medziugorja doprowadziły go kontakty ze stowarzyszeniem Mary’s Meals - które jako owoc Medziugorja karmi codziennie 400 000* dzieci w Afryce. Później, w 2003 roku uczestniczył w Seminarium dla kapłanów, które było dla niego niezmiernie bogatym doświadczeniem duchowym. „Medziugorje pomogło mi pogłębić wiarę i zaufanie do Boga, a umacnia mnie w odważnym pełnieniu obowiązków kapłańskich. Jestem o wiele spokojniejszy. Spotkania z ludźmi i spowiedź mają dla mnie duże znaczenie. Nie mogę powiedzieć, że na bieżąco śledzę wydarzenia w Medziugorju, ale mam książkę z orędziami Matki Bożej.”- powiedział ojciec Loky, który również w przyszłym roku ma zamiar odwiedzić Medziugorje. (
zdjęcia)
  
Źródło: Parafia Medziugorje
  
* Na dzień dzisiejszy według stowarzyszenia Mary’s Meals programem objętych jest 581 318 dzieci z całego świata.
  
PS Dziękuję za tłumaczenie. Tekst przetłumaczony z języka chorwackiego