środa, 12 października 2011

Październik w Medziugorju

We wtorek, 4 pażdziernika, w Medziugorju  obchodzono  uroczyście dzień świętego Franciszka, założyciela Zakonu Franciszkańskiego. Tradycyjny i podniosły obrzęd przejścia do życia wiecznego świętego Franciszka, zwany inaczej  „Memoria Transitus”, ujęty w ramy obrzędu liturgicznego, miał miejsce po wieczornej mszy świętej, w przeddzień samego święta, przy zewnętrznym ołtarzu polowym kościoła świętego Jakuba. W obrzędzie tym uczestniczyli członkowie świeckiego młodzieżowego ruchu franciszkańskiego „FRAMA” z Medziugorja, siostry franciszkanki i ojcowie  franciszkanie pełniący swoją służbę w Medziugorju oraz medziugorski  chór, który śpiewem uświetniał całą uroczystość. Obecni byli również  pielgrzymi, którzy w październiku, miesiącu poświęconym Maryi, przebywają licznie w Medziugorju. Centrum Informacji podaje, że grupy pielgrzymów przybyły z następujących krajów: Korea, Brazylia, Włochy, Austria, Niemcy, Kanada, Irlandia, USA, Anglia, Francja, Polska, Słowenia, Węgry, Hiszpania, Liban, Rumunia, Australia, Słowacja, Belgia, Meksyk, Argentyna i Portugalia. Statystyki podają, że miesiąc wrzesień, podobnie jak sierpień tego roku, okazał się być rekordowym pod względem liczby przybyłych pielgrzymów do parafii Medziugorje, licząc od początku objawień. W miesiącu wrześniu udzielono ponad trzysta tysięcy Komunii świętych. Reporterzy Radia „Mir” Medziugorje przeprowadzili wywiad z jednym z pielgrzymów, z  Roberto Bignoli, katolickim wokalistą z Włoch.


Roberto Bignoli

 Zdobył on aż pięć nagród Unity Awards w Ameryce oraz nagrodę Grammy, w kategorii  współczesnej  muzyki katolickiej. W tej rozmowie powiedział, że swoimi pieśniami pragnie szerzyć wiarę katolicką, mówił o swoim życiu, o osobistym doświadczeniu wiary i o nawróceniu w Medziugorju w roku 1984. Artysta urodził się w 1956 roku w małej miejscowości w prowincji Novari we Włoszech. Całe swoje dzieciństwo spędził w szpitalach i domach opieki, ponieważ był synem samotnej matki i dzieckiem wymagającym szczególnej troski. „Moje życie od samego początku było bardzo trudne. Towarzyszyła mi bieda, choroby, dorastanie w domach opieki, złe decyzje w młodzieńczych latach, fałszywa wolność i używanie życia przez korzystanie z narkotyków, liberalnej polityki i świata spektaklu. To wszystko przyniosło mi jednak tylko wielką samotność i wielką pustkę. Odkrycie wiary pomogło mi zrozumieć moje błędy i fałszywe ideologie, którym się poddałem. Moja przemiana nastąpiła dzięki Medziugorju. Matka Boża dotknęła mojego serca i powoli doprowadziła mnie do Jezusa, a  On z biegiem czasu przemieniał mnie wewnętrznie, jakim również moje codzienne życie.” Podkreślił, że osobiście ważnym jest dla niego fakt odkrycia świata ludzi młodych, którego do tej pory nie znał, a nawet nie wiedział, że taki istnieje. A to są przecież zupełnie normalni ludzie, którzy się modlą, adorują Najświętszy Sakrament i z radością śpiewają Bogu.

Źródło:Parafia Medziugorje

PS Dziękuję za tłumaczenie. Tekst przetłumaczony z języka chorwackiego