poniedziałek, 5 września 2011

Alex Giorgetti , światowej sławy waterpolista w Medziugorju

Znany włoski waterpolista*, 24 letni Alex Giorgetti przebywał w Medziugorju. Przyjechał tutaj z włoskiej Savony. Gra w klubie Pro Recca jako napastnik, a jako członek  reprezentacji Włoch przyczynił się do  wygrania Mistrzostw Świata, na których został ogłoszony jako najlepszy zawodnik. Młody Alex wpierw pozdrowił dyrektora Centrum Informacji o. Miljenko Šteko i podarował mu piłkę do gry w waterpolo z podpisami wszystkich graczy, którzy w tym roku zdobyli Mistrzostwo Świata, a potem w rozmowie z dziennikarzami Radia Mir Medziugorje opowiedział o swoich życiowych doświadczeniach. Powiedział, że przed rokiem przeżył nawrócenie, poznał Jezusa i Maryję i obecnie jest bardzo szczęśliwy, że całkowicie zmienił swoje życie. Wcześniej nie modlił się i nie korzystał z sakramentów. Dalej mówił tak: „Ponieważ Włochy przez ostatnie 20 lat nie zdobyły Mistrzostwa Świata w waterpolu, powiedziałem sobie, że jeśli osiągniemy dobry wynik, przyjadę do Medziugorja i podziękuję Jezusowi. No i  okazało się, że nie tylko zdobyliśmy tytuł Mistrza Świata, ale ja sam zostałem ogłoszony najlepszym zawodnikiem. Przybyłem więc tutaj, aby podziękować Jezusowi i Maryi za otrzymane łaski. Poszedłem boso na Górę objawień i na Kriżevac i  było dla mnie przepięknym doświadczeniem. Czuję się szczęśliwy i spełniony i z niecierpliwością czekam na powrót do Włoch, aby świadczyć o walorach tego miejsca. Przyjechałem tu ze swoim bratem bliźniakiem, z którym nigdy nie rozmawiałem i nigdy nie powiedziałem mu, że go kocham. On nigdy nie chodził do kościoła, ani się nie modlił, a obecnie po raz pierwszy w życiu poszedł do spowiedzi i uczestniczył we mszy świętej. To wszystko postrzegam jako owoc mojego nawrócenia i jestem bardzo szczęśliwy, bo widzę, że i on jest szczęśliwy, co do tej pory było rzadkim zjawiskiem. On nie miał takiego szczęścia w życiu jak  ja, bowiem urodził się z wadą fizyczną i to wszystko na niego wpływało. Rodzice nas rozdzielali od siebie we wszystkim. Matka był bardziej za mną i byłem tym, który dostawał najlepsze łakocie, zabawki i ubrania. Widziała, że kocham sport, że mam dar do gry w waterpolo, więc prowadziła mnie na baseny i na treningi. Miałem świetne warunki bytowe, byłem młody, przystojny i odnosiłem sukcesy, podczas gdy mój brat był smutny i samotny. Byłem zbyt wielkim egoistą, aby to dostrzec. W ogóle nie miałem potrzeby rozmowy z członkami mojej rodziny, bo miałem wszystko w życiu: pieniądze, dziewczyny, karierę. Ale to wszystko nie trwało długo. Zerwałem z dziewczyną, z którą długo chodziłem i którą szczerze kochałem, ale którą interesowały tylko pieniądze i sława. Następnie odmówiłem udziału w reprezentacji drużyny watroplo i czułem rozpacz.. Zostałem bez pieniędzy, bez rodziny, bez przyjaciół, dziewczyny i bez kariery. Byłem na skraju depresji.. Niedługo potem poznałem braci bliźniaków, którzy opowiedzieli mi historię swojego nawrócenia i była ona dla mnie głęboko wzruszająca. Postanowiłem zwierzyć się im ze swoich problemów, powierzyć im moją samotność i mój niepokój. Pragnąłem, aby Jezus mnie uzdrowił, przemienił moje życie i obdarzył mnie tak bardzo upragnionym pokojem. Wtedy nastąpiły zmiany w moim życiu. „Odbyłem spowiedź, zacząłem chodzić na mszę, czytać Pismo Święte i pomagać ubogim. Moje życie całkowicie się zmieniło. Moje relacje z rodziną i innymi ludźmi z mojego środowiska nabrały innej jakości, moja kariera ruszyła do przodu, a ja stałem się zupełnie nowym człowiekiem, gdyż Bóg po prostu wszystko przemienia w dobro. Moja rodzina i przyjaciele z gazet dowiedzieli się o moim nawróceniu, kiedy już zdecydowałem się o tym ogłosić wszystkim wokół i byli tym bardzo zaskoczeni. Najpiękniejszą bowiem rzeczą jest to, by żyć w prawdzie i być tym, kim człowiek jest naprawdę. Moje nowe życie dopiero się zaczęło, a ja dzień po dniu odczuwam coraz większe pragnienie, by coraz bliżej poznać Jezusa. Mam nadzieję, że moje  świadectwo stanie się przykładem dla innych młodych ludzi i zachętą do zmiany życia, bo bez Jezusa wszystko traci swój sens”, dodał na końcu Alex.

Źródło: Parafia Medziugorje

* waterpolista - osoba grająca w piłkę wodną (ang. waterpolo)

PS Tłumaczenie z języka chorwackiego. Dziękuję :)