sobota, 9 kwietnia 2011

Przedstawiciel włoskiego rządu w Medziugorju

Raymond  de Ordona, ambasador Republiki  Włoch  w Bośni i Hercegowinie oraz Giuseppe Pizza, Minister Badań Naukowych w Rządzie  Włoch, we wtorek 5 kwietnia, reprezentowali  swój Kraj  na otwarciu 14 Międzynarodowych Targów Gospodarczych w Mostarze. Tego samego dnia odwiedzili również Medziugorje, a w imieniu Hercegowińskiej Prowincji Franciszkanów przyjmował ich wikary o.dr Miljenko Šteko.

  Giuseppe Pizza w wywiadzie dla Radia Mir Medziugorje powiedział: „ Wykorzystałem chwilę wolnego czasu przed wyjazdem do Rzymu i zapragnąłem wstąpić do Medziugorja, aby się pomodlić w tym znanym Sanktuarium, w którym znalazłem się po raz pierwszy. Jestem pod wrażeniem prostoty i gościnności, z jaką zostałem tutaj przyjęty. To jest szczególne miejsce i jako miejsce modlitwy jest znane w całej Europie”. Dodał, że kult maryjny jest głęboko zakorzeniony we Włoszech i że jest dumny z tego, iż Włosi są najliczniejszymi pielgrzymami w tym miejscu modlitwy. „Krótko tu przebywałem, ale chciałbym ponownie przyjechać i spędzić tutaj cały dzień. Tutaj, w tym miejscu, daje się odczuć pokój, więc Włosi mają rację, że tak licznie tutaj przybywają” - dodał pan Giuseppe. Ambasador de Ordona powiedział, że już był wcześniej w Medziugorju: „Chętnie powracam do Medziugorja, w którym daje się odczuć pokój. Franciszkanom, którzy pracują, w Medziugorju należą się podziękowania. Życzę im wszystkiego najlepszego.”

Źródło: Parafia Medziugorje

PS. Dziękuję za tłumaczenie